El 43% de les reclamacions que van arribar l’any passat a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Maresme (OCIC) van ser de subministraments bàsics com la llum, el gas i l’aigua. En total, l’OCIC va realitzar l’any passat un total de 2.637 actuacions en matèria de consum, una xifra similar a la del 2021, però amb un notable increment de les reclamacions.
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Maresme vehicula consultes, queixes, denúnices i reclamacions relacionades amb consum. A més, si es dona el cas, fa actuacions de mediació o d’arbitratge entre la persona reclamant i l’empresa. Factures de gas de 1.550 euros fruit de la regularització de les lectures de comptador o increments del 400% en la factura elèctrica com a conseqüència de l’aplicació d’una tarifa que no havia estat contractada. Aquests són alguns dels exemples que han arribat a l’OCIC en el darrer any segons ha apuntat el Consell Comarcal del Maresme.
Gairebé el 37% de les actuacions realitzades l’any passat van ser reclamacions i, d’aquestes, el 43% van estar relacionades amb subministraments bàsics i, principalment de llum. Per altra part, el 28% de les reclamacions van ser de serveis de telefonia, el 10% de transport aeri i el 7% de bancs i assegurances. En menor percentatge, també es van rebre queixes relacionades amb compres per internet, transport i paqueteria, agències de viatges i allotjaments turístics.