Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Divuit municipis gironins participen en el programa de salubritat de les platges


Dipsalut ha posat en marxa una nova edició del programa de suport a la gestió de la salubritat a les platges de la Costa Brava. Aquest estiu, la iniciativa arribarà a 81 platges de divuit municipis del litoral gironí amb l’objectiu de garantir unes condicions sanitàries adequades tant a la sorra com a les instal·lacions d’aigua.

El programa inclou controls microbiològics de la sorra, mostrejos per detectar la presència de legionel·la a dutxes i rentapeus, així com actuacions preventives de neteja i desinfecció dels sistemes d’aigua.

Entre els municipis adherits hi ha Blanes, Lloret de Mar o Tossa de Mar, entre altres.

Pel que fa a les instal·lacions, alguns municipis han optat per limitar-ne l’ús. A Blanes i Lloret de Mar es mantindran tant les dutxes com els rentapeus, tot i que amb menys punts de servei.

Les actuacions van començar l’1 de juny amb la neteja i desinfecció inicial de les instal·lacions. Els controls de legionel·la es realitzaran a partir del juliol, mentre que les analítiques de la sorra es concentraran entre finals de juliol i el mes d’agost.

A més dels controls sanitaris, el programa inclou l’avaluació de l’estat de les platges i l’elaboració d’informes tècnics per ajudar els ajuntaments a detectar incidències i aplicar mesures correctores quan sigui necessari.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit