Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Crítiques ecologistes al baixador de l’AVE a l’Aeroport de Girona: reclamen més trens regionals i Rodalies

Les entitats denuncien que el projecte prioritza el turisme i l’aviació en lloc de la mobilitat quotidiana de la població gironina


Diverses entitats ecologistes han expressat el seu rebuig frontal al projecte del baixador de l’AVE a l’Aeroport de Girona-Costa Brava, que ha rebut recentment l’aprovació definitiva per part del govern espanyol. A través d’un comunicat, les organitzacions denuncien que la iniciativa respon a interessos turístics i no a les necessitats reals de mobilitat de la ciutadania de les comarques gironines.

Segons les entitats, el projecte busca millorar la connexió entre Barcelona, Girona i l’aeroport, però deixa de banda la realitat del territori, on el transport públic és insuficient i poc eficient. Critiquen que la inversió en Alta Velocitat no resol els problemes de mobilitat diària de milers de persones que es desplacen per feina o estudis.

Un model “caduc i contaminant”

Les organitzacions alerten que el veritable objectiu del baixador és potenciar l’ús de l’aeroport de Girona per descongestionar el Prat, fet que comportaria un augment de vols, més emissions contaminants i pressió turística sobre el territori. També denuncien que el transport aeri és un model altament subvencionat, excloent i ambientalment insostenible.

Alternatives per a una mobilitat més justa

En lloc del baixador de l’AVE, les entitats reclamen una xarxa de transport públic més robusta i accessible, amb mesures com més trens regionals i de mitjana distància. També proposen una millora de les línies de bus urbà i interurbà i carrils bici interurbans ben connectats. A més de la integració tarifària real i sistemes de bicicleta compartida entre municipis

Recorden que comarques com la de Girona tenen una de les taxes més altes de cotxes privats de Catalunya (780 per cada 1.000 habitants). A banda, assenyalen que també hi ha una manca greu de connexions ferroviàries amb ciutats com Lloret, Olot, Banyoles o Roses.

Vilobí, al centre del debat

El municipi de Vilobí d’Onyar, on s’ubica l’aeroport, es troba al centre d’aquest debat sobre el model de mobilitat i desenvolupament territorial. Les entitats defensen que cal repensar les inversions públiques per garantir un sistema de transport més sostenible, assequible i adaptat a les necessitats locals.

Les organitzacions han reiterat el seu suport al manifest “Movem-nos pel transport públic assequible, accessible, sostenible i de qualitat”. A més, es mostren obertes a col·laborar amb les administracions per construir un model de mobilitat més just per a tot el territori gironí.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit