L’Ajuntament de Calella ha iniciat la redacció del Pla de Màrqueting de Turisme Sostenible (PMTS). Es tracta d’un projecte finançat pels fons Next Generation que forma part de l’eix 4 del Pla de Sostenibilitat Turística de la ciutat. L’objectiu d’aquesta iniciativa és dissenyar una estratègia de promoció turística orientada a garantir la sostenibilitat i la competitivitat del sector turístic local a llarg termini.
El pla es preveu finalitzar el juny d’aquest any i consta de cinc fases: diagnòstic de la destinació, definició d’objectius, preparació de l’estratègia, elaboració d’un pla operatiu de màrqueting turístic i seguiment de l’execució del full de ruta. Actualment, l’equip encarregat de la consultoria Jaume Marin està treballant en la primera fase, que consisteix en el diagnòstic de l’estat actual de la destinació. Aquesta anàlisi inclou indicadors com el nombre de turistes, la seva procedència, el consum d’aigua i energia durant la seva estada, així com els mitjans de transport utilitzats per arribar a la ciutat.
El diagnòstic també inclou una anàlisi DAFO, que examina les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de la destinació. Aquesta informació permetrà obtenir una visió precisa de Calella per definir una estratègia de promoció turística que millori la seva visibilitat a escala nacional i internacional. En aquest procés, la cooperació dels agents públics i privats implicats en el sector turístic és fonamental.
Aquesta acció compleix amb les recomanacions del model de Destinació de Turisme Intel·ligent de SEGGITUR, que subratlla la importància de disposar d’un pla de màrqueting que orienti el desenvolupament i la promoció turística de la destinació a curt termini.
Una enquesta a la ciutadania
Per garantir una participació ampla i recollir opinions diverses, l’Ajuntament de Calella ha posat a disposició de la ciutadania dues enquestes. D’una banda, una per al sector empresarial i, una altra, per a la població local. L’enquesta es pot respondre a través de la pàgina web del consistori.
La informació recollida servirà per identificar necessitats, problemàtiques i propostes de millora. L’objectiu és fer de Calella una destinació turística competitiva, sostenible i amb un futur assegurat.