Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Amnistiats 45 guàrdies civils i l’exalcalde i un exregidor de Dosrius pels fets de l’1-O

Els denunciants dels agents es plantegen recórrer contra la resolució d’arxivament de la causa


Un total de 45 agents de la Guàrdia Civil han estat beneficiats per la llei d’amnistia. La titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de Mataró ha decidit que els fets pels quals se’ls jutjava -27 denúncies de lesions, danys i atemptat de l’autoritat durant la celebració del referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre del 2017 a Dosrius– queden emparats per la mesura de gràcia, segons ha avançat ‘El Món’. El mateix escrit de la jutgessa exonera de qualsevol responsabilitat l’aleshores alcalde de la població, Marc Bosch, i el regidor Eduard Garcia, tots dos investigats per desobediència i atemptat contra l’autoritat.

Els 45 agents als quals s’investigava per les lesions denunciades per votants de Dosrius formaven part de les unitats antiavalots que van actuar en aquest municipi del Maresme durant l’1-O. Nombrosos vídeos difosos a les xarxes socials aquell dia mostraven l’actuació policial amb càrregues contra els votants als col·legis electorals.

L’aleshores alcalde ha recordat a l’ACN que pel juliol la jutgessa va demanar a totes les parts si estaven d’acord amb l’aplicació de l’amnistia. Tant la seva defensa, com la d’Òmnium Cultural -acusació popular a la causa-, com les dels votants afectats van dir que no per als guàrdies civils, ha explicat el batlle.

Càrregues a l’Escola del Castell i al casal Canyamars

Bosch va ser un dels lesionats pels cops de porra de la Guàrdia Civil durant la càrrega policial a l’Escola Castell del municipi. De fet, va haver de ser atès a l’Hospital de Mataró. L’aleshores alcalde participava del referèndum amb la resta de veïns del poble quan un ampli desplegament de la Guàrdia Civil va irrompre a les instal·lacions i es va endur tot el material relacionat amb el referèndum d’autodeterminació.

Els agents també van actuar al casal del nucli urbà de Canyamars. Aquí també van acabar carregant contra les persones que eren a la porta dels col·legis.

Ara, un cop la magistrada ha resolt que la llei sí que és d’aplicació per a tots els investigats, Bosch ha indicat que estan estudiant recórrer contra la decisió. Una decisió que també estableix, recollint el que diu la llei d’amnistia, que es reintegrarà en la plenitud dels drets actius i passius els empleats públics sancionats o condemnats, així com a reincorporar-los als seus cossos respectius si n’haguessin estat apartats.

Alhora, l’exalcalde afegeix que els agents no tindran dret a rebre cap “haver” pel temps en què no hagin prestat servei efectiu, però se’ls reconeixerà l’antiguitat com si no hi hagués hagut interrupció en la prestació dels serveis.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit