L’àrea de Blanes és una de les més col·lapsades pel trànsit. De fet, l’any passat es van perdre fins a 17 hores en embussos. Així ho assenyala l’informe de la consultora nord-americana INRIX, especialitzada en l’anàlisi del trànsit. Una situació similar es viu a l’àrea de Mataró, on es van arribar a perdre fins a 22 hores en cues l’any 2023.
L’informe d’INRIX ha analitzat l’augment o la disminució del trànsit en un miler de ciutats d’arreu del món respecte a l’any passat i abans de la pandèmia. També ha tingut en compte el cost que representa, no només en diners i combustible, sinó també des del punt de vista mediambiental.
En aquest sentit, a l’àrea de Blanes el volum de trànsit ha crescut, segons l’informe, un 4% respecte al 2022 i un 4% respecte al 2019. En canvi, a Mataró, el volum de trànsit ha disminuït un 1% respecte al 2022, tot i que ha augmentat un 23% respecte al 2019.