Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

La Volta Ciclista a Catalunya Femenina a Ràdio Marina: etapa 3


Espai ofert per:

Asensio Sistemes i Solucions

 

La tercera edició femenina de la Volta Ciclista a Catalunya ha acabat amb dues grans protagonistes: la catalana Paula Blasi, de l’UAE Team ADQ, i la neerlandesa Marianne Vos, del Team Visma-Lease a Bike.
Blasi ha fet història proclamant-se campiona de la Volta, convertint-se en la primera ciclista catalana que guanya la prova. Feia dotze anys que un corredor de casa no s’imposava a la Volta a Catalunya, des de l’últim triomf de Joaquim “Purito” Rodríguez a la cursa masculina, el 2014.

L’última etapa, de 111,4 quilòmetres entre Mataró i Barcelona, ha tingut com a única dificultat puntuable el Coll de Parpers. Precisament allà s’ha format l’escapada del dia, amb Oda Gissinger, Natalie Revelo i Isabella Bertold, a les quals posteriorment s’ha afegit la campiona del món júnior Paula Ostiz.
Les més resistents han estat les joves Oda Gissinger i Paula Ostiz, de només 19 anys. Ostiz, a més, ha estat escollida la més combativa de la jornada. Totes dues han estat neutralitzades a només tres quilòmetres i mig de l’arribada.

La victòria d’etapa s’ha decidit a l’esprint a l’Avinguda Maria Cristina de Barcelona, on Marianne Vos s’ha imposat gràcies a un gran treball del seu equip. La seva companya Nienke Veenhoven ha estat segona, repetint el doblet que ja havien aconseguit a la primera etapa de Santa Susanna, i s’ha endut també la classificació de la regularitat.

Al podi final, Paula Blasi ha estat acompanyada per la francesa Célia Gery, de 20 anys, vigent campiona del món sub-23, i per la canadenca Sidney Swierenga, de 19 anys i una de les grans revelacions de la cursa.

L’èxit català s’ha completat amb la cinquena posició de Mireia Benito i un meritori top-15 de Laura Gómez.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit