El disc solidari de La Marató de 3Cat 2025 ja té data i missatge: sortirà a la venda el 30 de novembre sota el lema “La música, la veu dels silencis”, amb l’objectiu de donar suport a la recerca contra el càncer, la malaltia que afecta una de cada dues persones al llarg de la vida. Aquesta nova edició tornarà a convertir la música en una eina de solidaritat i esperança, acompanyant la gran cita televisiva del 14 de desembre.
Com és tradició, el disc presenta versions en català de clàssics internacionals i reinterpretacions d’artistes consolidats i emergents. Entre els participants d’enguany hi trobem Antonio Orozco, Mala Rodríguez, Manolo García, Pablo Alborán, Ana Torroja, Gigi Ros, Blaumut, Els Catarres, Dyango, i noves veus com Samuraï, En Tol Sarmiento i Al·lèrgiques al Pol·len.
El repertori inclou temes tan emocionants com “Et juro que no hi ha un segon en què no pensi en tu”, d’Antonio Orozco amb la Cobla de Cobles de Catalunya, o “No seràs el meu heroi”, de Blaumut, adaptació d’Hero de Family of the Year. Ana Torroja interpreta “Els teus ulls”, El Cor del Liceu aporta solemnitat a “El primer sol”, i La Ludwig Band amb Mercè Martínez converteixen Walking on Sunshine en “El sol a la cara”.
Altres moments destacats són Gisela versionant One Moment in Time, Els Catarres amb Sweet Caroline, i David Ros amb Tu vas lluitar, una adaptació d’Impossible de James Arthur.
Un any més, La Marató demostra que la música pot emocionar, unir i fer avançar la ciència. Un disc que sona a vida, lluita i solidaritat.



