Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Els turistes internacionals són els que han gastat més aquest estiu a Lloret


Francesos, belgues i holandesos són els mercats internacionals que han fet una despesa més elevada amb targeta aquest estiu a Lloret de Mar. Són dades que ha donat a conèixer Lloret Turisme a partir de l’eina d’intel·ligència artificial de la destinació i que s’han presentat en una jornada davant d’una quarentena de professionals del sector turístic.

Gairebé una quarantena de professionals del sector turístic lloretenc han participat a la presentació que ha organitzat Lloret Turisme i Mabrian Technologies. Aquesta plataforma d’intel·ligència turística i big data es nodreix de fonts com la capacitat aèria, la presència detectada a través d’antenes mòbils i la despesa amb targeta a la destinació. També recull opinions i preus en portals de viatge (Tripadvisor, Expedia o Booking), comentaris en xarxes socials i cerques en el metacercador de Google. Aquestes dades, a més, s’han complementat amb les dades de turistes i pernoctacions proporcionades mensualment per l’Instotut Nacional d’Estadística.

Les dades registrades l’estiu d’aquest 2022 són molt similars a les del 2019, segons publica Lloret Turisme. La despesa en restaurants continua guanyant pes relatiu envers l’allotjament i l’alimentació, que recuperen xifres similars a abans de la pandèmia. El mercat de proximitat ha continuat sent clau per a Lloret de Mar aquest passat estiu amb un perfil de turista familiar i de parella. Durant els mesos de calor, també hi ha hagut una recuperació del mercat internacional amb dades similars a la prepandèmia, excepte per l’absència de turisme procedent de l’Est d’Europa. 

Foto: Lloret Turisme

Gemma Masó i Casadevall
Periodista de Ràdio Marina.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit