Música i futbol tornen a unir-se amb Ed Sheeran com a protagonista. El cantant britànic ha estat escollit pel FC Barcelona per aparèixer a la samarreta blaugrana en el pròxim Clàssic contra el Reial Madrid, que es disputarà al Santiago Bernabéu el 26 d’octubre. D’aquesta manera, Sheeran se suma a una llista d’artistes que ja han lluït el seu logotip al pit dels jugadors, com Drake, Rosalía, The Rolling Stones, Karol G, Coldplay i Travis Scott.
Els rumors es van encendre després que circulessin imatges d’Ed Sheeran vestint una samarreta negra de Nike amb l’escut del Barça i el logotip “Play” al frontal. Tot i que encara no s’ha confirmat si aquest serà el disseny oficial que l’equip farà servir al partit, els fans ja especulen sobre el seu aspecte definitiu.
Aquest moviment s’emmarca dins l’acord de patrocini entre el FC Barcelona i Spotify, iniciat la temporada 2022/23. L’acord permet que, en els Clàssics de LaLiga, el logotip de Spotify pugui ser substituït pel d’un artista convidat, com a part d’una estratègia de màrqueting global que fusiona esport i música.
Pel que fa al terreny esportiu, les estadístiques són curioses: amb les samarretes de Rosalía, Coldplay i Travis Scott, el Barça va guanyar; amb Drake, Karol G i The Rolling Stones, va perdre. Ara, Ed Sheeran podria trencar l’empat i decantar la balança.
El cantant acaba de publicar el seu vuitè àlbum d’estudi, Play (12 de setembre), que inclou èxits com “Azizam” i “Saphire”, i ja prepara una nova gira mundial, la Loop Tour, que s’estendrà fins al 2026. Sheeran té fins i tot un nou disc previst per al 2027, confirmant que li espera una agenda molt intensa.
Amb aquesta col·laboració, Barça i Spotify tornen a demostrar que la música i el futbol poden anar més units que mai.



