Aquest 9 de maig, Pugem al DeLorean ens va portar a un moment intens de la història musical. Vam viatjar fins a l’arrest de Ray Charles el 1964 a l’aeroport Logan de Boston. Charles va ser acusat de possessió d’heroïna. Aquest era ja el tercer incident relacionat amb drogues per part del músic, que anteriorment havia estat detingut els anys 1958 i 1961. Tot i els problemes amb la llei, Ray Charles va evitar la presó després d’ingressar voluntàriament en una clínica de desintoxicació a Los Angeles.
A partir d’aquell moment, va viure sota llibertat condicional durant un any, fins al 1966. Al programa vam recordar no només aquest episodi personal, sinó també el seu enorme llegat artístic. La seva trajectòria va estar marcada per una veu inconfusible, una actitud vital poderosa i una capacitat musical extraordinària. Això el va catapultar a l’èxit, convertint-lo en una autèntica llegenda. Amb tretze premis Grammy i una trajectòria marcada per la superació —recordem que va perdre la vista per un glaucoma de petit—, Charles va afirmar en més d’una ocasió que no buscava la fama, sinó la genialitat. I, sens dubte, la va assolir.
Pugem al DeLorean i saltem de l’arrest de Ray Charles a l’éxit de The Supremes
Després de l’arrest de Ray Charles, continuant el viatge, a Pugem al DeLorean ens vam quedar a l’any 1964 per escoltar un altre gran èxit del moment: “Baby Love” de The Supremes, que ocupava el número 1 de les llistes nord-americanes durant quatre setmanes consecutives. La potència del segell Motown era inqüestionable, i sis anys més tard, el 9 de maig de 1970, tornava a brillar amb força gràcies al recopilatori “Motown Chartbusters Vol. 4”, que va arribar al capdamunt de les llistes d’àlbums. En aquest disc s’hi trobaven himnes de Marvin Gaye & Tammi Terrell, The Jackson Five, The Temptations, Smokey Robinson & The Miracles i, per descomptat, The Supremes.
Així mateix, a Pugem al DeLorean vam ressaltar l’estil únic d’aquesta època, combinant soul, rhythm & blues i pop amb elegància i força expressiva. La Motown no només va revolucionar la indústria musical, sinó que també va tenir un paper clau en el moviment pels drets civils als Estats Units, trencant barreres culturals i racials.
Amb aquest recorregut que va del conflicte personal amb Ray Charles a l’èxit col·lectiu de la mà del segell discogràfic Motown, Pugem al DeLorean va tornar a posar sobre la taula importants esdeveniments de la història de la música.