Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Una colomenca inicia una campanya de mecenatge per publicar un conte sobre l’escoliosi

L'objectiu de la campanya és recollir 5.600 euros en 40 dies per poder publicar 'Escoli-què?'


La colomenca Anna Torra Guixeras ha posat en marxa una campanya de mecenatge per publicar un conte il·lustrat sobre l’escoliosi. La campanya es farà a partir de la plataforma Edita.cat, de l’editorial El Cep i La Nansa.  El llibre Escoli-què? busca apropar l’escoliosi a tots els públics.

L’escoliosi idiopàtica és una malformació de la columna vertebral que afecta un 3% de la població mundial adolescent, especialment les noies. Segons la gravetat de l’escoliosi i el que es determini en les visites de seguiment mèdic, les persones que la pateixen poden necessitar sessions periòdiques de fisioteràpia, ortesis rígides (cotilles). En casos extrems, fins i tot, una operació quirúrgica per frenar els graus de desviació de la columna.

Al llibre Escoli-què?, Torra Guixeras descriu amb una quarantena de pàgines els canvis que experimenta la vida d’una adolescent des del moment en què se li diagnostica l’escoliosi fins que se li estabilitza. L’objectiu del llibre és divulgar de manera amena coneixements sobre l’escoliosi.

La campanya de mecenatge que ha arrencat ara té una durada de 40 dies per aconseguir recollir 5.600 euros, el pressupost acordat. Aquests diners es destinaran a fer la impressió i distribució del llibre.

El projecte d’Anna Torra Guixeras, exalumna de l’Institut Santa Coloma de Farners, va ser presentat a la IX edició de la mostra anual de treballs de recerca dels instituts de la Selva interior. A més, també va ser guardonat als premis de la 8a edició de treballs de recerca i investigació de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners.

Gemma Masó i Casadevall
Periodista de Ràdio Marina.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit