L’oficina comarcal d’atenció al consumidor del Consell Comarcal de la Selva va fer l’any passat un total de 1.245 assessoraments. D’aquests, 713 van finalitzar amb expedients de mediació, 66 d’arbitratge i 48 expedients informatius de disciplina de mercat durant l’any 2021. Són dades fetes públiques coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Consumidor, que va tenir lloc el passat 15 de març.
El sector de les telecomunicacions és el que més reclamacions va rebre, amb un 13% del total. De prop li segueixen el sector de subministrament elèctric amb un 12,66%, la venda d’electrodomèstics amb 6,6%, les assegurances amb un 5,52%, el transport aeri amb un 5,34%, la banca amb un 4,99%, la venda d’automòbils amb un 4,46% i el sector de venda d’aparells electrònics amb un 3,56%.
Les consultes i reclamacions per afectacions pel coronavirus van representar un 8,5% del total mentre que el 2020, primer any de la pandèmia, van ser gairebé la meitat del total.
Imatge: Targeta de crèdit. Foto: Pixabay