Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Les telecomunicacions, els serveis bàsics i el transport continuen centrant les reclamacions dels consumidors del Maresme durant el 2021


L’oficina comarcal d’informació al consumidor del Maresme, que depèn del Consell Comarcal, va tramitar l’any passat 2021 un total de 2.665 reclamacions. Hi ha tres sectors que van acaparar la majoria de les actuacions: els serveis de telecomunicacions, els subministraments bàsics -electricitat, aigua i gas- i el transport. Des de l’ens comarcal també destaquen l’augment de reclamacions relacionades amb el comerç electrònic, sobretot després de l’espectacular augment d’aquesta manera de comprar des de l’inici de la pandèmia.

Les principals queixes dels consumidors maresmencs pel que fa al comerç electrònic se centren en comandes que no s’arriben a entregar, en la manca de conformitat amb el producte rebut i en la manca de garantia per part del venedor.

Les dades de 2021 són inferiors a les registrades en 2020. Aquest, però, va ser un any excepcional en què les queixes i reclamacions es van disparar fins al 68% per l’augment del consum per internet. Agafant com a referència els anys 2018 i 2019 -en els que respectivament es van comptabilitzar 1.999 i 2.000 actuacions- el creixement de l’activitat de l’OCIC Maresme arriba al 33,25%.

Telecomunicacions, serveis bàsics i transport, els sectors amb més queixes

Els serveis de telecomunicacions es mantenen com les que recullen més queixes i denúncies, especialment pels canvis de tarifes, la manca de servei o la limitació d’accés a la telefonia fixa, mòbil i internet. S’han incrementat els casos vincultats al sector dels subministrament bàsics i, especialment, els relacionats amb l’electricitat que representen més del 84% del total d’aquest sector. Les principals reclamacions són per manca de lectures dels comptadors, canvis de tarifes, l’encariment del preu de l’energia i la facturació amb lectures estimades superiors a les lectures reals.

Pel que fa al transport aeri també continua aplegant un volum important de reclamacions vinculades a la cancel·lació de vols, el no retorn de l’import del bitllet i canvis en el preu o la tarifa.

Una altra dada destacada és que el 13% de les actuacions realitzades per l’oficina de consum maresmenca el 2021 estan relacionades amb afectacions provocades per la COVID-19. La major part són relacionades amb el sector turístic pel que fa al transport aeri, els allotjaments, les agències de viatge i també l’oci, concretament amb la restauració, cancel·lació d’espectacles i esdeveniments esportius.

Foto: Targeta de crèdit (Pixabay)

Josep Lluís Vidal
Director de Ràdio Marina i marina360.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit