test

Portal de Continguts Digitals de Ràdio Marina

Generalitat i Estat arriben a un acord per la pacificació de la N-II al Maresme

Les actuacions se centraran en la millora de la connectivitat de la C-32 i l’entorn, amb l'execució de nous enllaços i la millora de les connexions amb la N-II i la resta de la xarxa viària local; la pacificació de la N-II i nova infraestructura per a la mobilitat no motoritzada al Maresme.


El Ministeri de Transports i Mobilitat del govern espanyol i la Conselleria de Territori de la Generalitat han arribat a un acord per iniciar la tramitació administrativa i econòmica de la pacificació de la N-II i la permeabilitat de l’autovia C-32 al Maresme. La inversió estimada per a aquests és de 384 milions d’euros, que finançarà el Ministeri directament o a través d’Adif. La signatura es podria fer en els propers dies o setmanes. Així ho han anunciat aquest dissabte el secretari d’Estat del Ministeri, David Lucas, i la consellera de Territori, Ester Capella, en la celebració del 175è aniversari del primer ferrocarril de la península Ibèrica entre Barcelona i Mataró.

Capella ha dit que els dos convenis són molt importants. El del Maresme és una llarga reivindicació dels alcaldes de la comarca i un “deute històric” de l’Estat. Per a la consellera, el conveni per la N-II i la C-32 servirà perquè la N-II tingui menys trànsit privat i més espai per a ciclistes, vianants i transport públic i es converteixi en un “eix cívic”.

Al Maresme, les actuacions se centraran en la millora de la connectivitat de la C-32 i l’entorn, amb l’execució de nous enllaços i la millora de les connexions amb la N-II i la resta de la xarxa viària local; la pacificació de la N-II i nova infraestructura per a la mobilitat no motoritzada al Maresme. Això inclou el desplegament de carrils bici entre diverses poblacions, la construcció de barreres acústiques a la C-32 o carrils bus i altres actuacions per prioritzar el transport públic, entre altres mesures. El conveni també preveu la millora de la mobilitat del corredor amb la Selva Marítima, cobrint el dèficit de connectivitat i capacitat i noves actuacions no programades a la línia Maçanet/Massanes – l’Hospitalet de Llobregat, on presta serveis la línia R1 de Rodalies.

La Generalitat executarà les actuacions, excepte les relatives a la línia R1, que es portaran a terme a través d’Adif.

Foto: ACN

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

El més llegit